عج یا مج
در پي نوشتار شمرنامه در باره آيت الله استمناء و امام زمان (مج) کرور کرور "بريدالکهربايه" دريافت کردیم که همگي نويسندگان آنان بر اين باورند که کاربرد (مج) براي امام زمان نادرست و (عج) درست است. از آنجايي که شمر براي گذراندن تعطيلات عاشورايي خود به دمشق رفته و چهل روزي (تا اربعين) در آنجا خواهند ماند ما چاره اي نديديم که براي رفع شبهه دست بدامن کارشناسان امر بشويم. از آنجايي که مرجع تقليد وبلاگيان حضرت آيت الله استمناء براي آموزش عملي "علم الدخول و الجماعيه في المخرج و الفرج المعصومين و آل طاهرين" در کنار امام زمان(مج) بسر ميبرند به مقام معظم رهبري وبلاگستان (مُشتَعل مَنقَلهُم) نامه نوشتيم و ايشان بدليل گرفتاري در امور مملکتي ما را به طلبه وبلاگستان الشباب رجوع داد. ايشان هم بدليل گرفتاري در جستجوي علمي خود در باره يافتن نمايي از امام حسن، پرسش ما را براي رئیس دفتر و شاگرد بزرگوار آيت الله استمناء حجت الاسهال والمسهلين حاج شيخ لواط الدين قزويني فرستاد و ايشان پاسخ زير را براي ما ارسال نموده.
بسم الله قاسم الفرجين و الرحمن المعقدين
از آنجايي که در زمان امام حسن عسکري(جک) حوزه هاي علميه و ديني در نجف و کاظمين بدليل رواج بيماري تيفوس تعطيل گشته بود، و چون همشيره آن حضرت بنام عايشه در قزوين زندگي ميکرد پس از رايزني با عيال به اين نتيجه رسيد که در نبود حوزه هاي علميه نجف و کاظمین، شهرامام نواز قزوين بهترين محل براي آموزش و تربيت مهدي و آماده ساختن او براي پذيرش امر خطير امامت است و لذا ويرا به نزد خواهر خود در قزوين فرستاد. و در اينجا بود که غيبت صغرا پيش آمد. داستان از اين قرار است روزي عمه عايشه برای خالی کردن خانه، مهدي را به همراه کنيزک خود صغرا راهي خريد نخودسیاه کرد و صغرا مهدي را در بازار قزوين گم کرد و چون ويرا نيافت خود گريان به خانه بازگشت، مهدي دوماه بعد نالان و گريان به خانه عمه بازگشت و فورا به سامره بازگشت اين غيبت دو ماهه مهدي بنام غيبت صغرا معروف است و پس از بازگشت به سامره مهدی برای همیشه ازدیده ها پنهان گشت. همه شيعيان بر اين باورند که گرچه آموزشي امامتي که مهدي در درازناي اين دوره دوماهه ديد او را فورا به امامت رساند، اما اين آموزش فشرده از گنجايش آل طاهرين خارج بوده و آنچنان رنجي بر مهدي وارد آمد که هنوز خود از ديد شيعيان پنهان مي کند . اختلاف نيز از اينجا آغاز ميشود آن گروه از شيعيان عمه مهدي را در اين امر مقصر مي دانند( چرا که مهدي را تنها با کنيزک به بازار فرستاد) مي گويند مهدي(عج) که همانا کوتاه شده عمه جنده مي باشد و آن گروه از شيعيان که مادر مهدي در اين امر مقصر ميدانند (نقش وي در فرستادن مهدي به قزوين) مي گويند مهدي(مج) که همانا کوتاه شده مادر جنده است. البته دامنه اين اختلاف به اينجا ختم نگرديده و تا صدر اسلام ادامه پيدا مي کند براي نمونه آن گروه از شيعيان که مي گويند مهدي (مج) در مورد امام يازدهم مي گويند حسن عسکري(زک) که کوتاه شده زن کسده مي باشد در حالي که گروه ديگر مي گويند حسن عسکري (خک) که کوتاه شده خواهر کسده مي باشد.لازم به یاد آوری است که بسیاری از مراجع تقلید میاندار بر این باورند که یا خواهر و یا همسر امام حسن عسکری در این میان گناهکارند و یا هردو بنابراین برای جلوگیری از ظلم به این این ضعیفه ها و رعایت عدل اسلامی باید لقب (جک) برای امام حسن عسکری بکار که به اینهمانی جاکش می باشد و به لقبی اروپایی نیز شبیه میباشد.
والله يُحُبُ احمرالحفرتين، الحمدالله رب المعقدين
حاج شيخ لواط الدين قزويني
چهاردهم محرم
عمرو عاص
Thursday, March 20, 2003
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment